Algemeen
- Het opmaakformaat dient te zijn: 1920 x 1080 pixels, in een verhouding van 16:9. Houd bij tekst rekening met een kleine marge van 100 pixels.
- Houd er rekening mee dat uw reclameboodschap een beperkte tijd in beeld is. Een eenvoudige opzet is effectiever. Gebruik daarop alleen de hoognodige informatie zoals: naam, logo, evt. vestigingsadres, slogan en/of een illustratie.
Vermijd het gebruik van een telefoonnummer en/of QR-code - Heeft u elders al een reclame-uiting? Vraag daarvan de bestanden op bij bijvoorbeeld de drukkerij of het reclamebureau waar deze reclame-
uiting is vervaardigd. Dit geldt ook voor logo’s die niet in uw bezit zijn. Dit zal de kwaliteit van uw reclame-uiting ten goede komen.
Programma’s of grafische software
- Voor een uitgebreide lijst van programma’s en/of software zie www.cinefox.nl.
- Lever géén bestanden van Microsoft Word, Excel, Publisher, WordPerfect of PowerPoint aan. Deze kunnen uitsluitend gebruikt worden als voorbeeld, maar niet voor het maken van een commercial.
Dit geldt ook voor bestanden van internet. Deze hebben een te lage resolutie en zijn niet bruikbaar! U kunt niet aanleveren via Windows Live! - Wanneer u bewegend materiaal (filmbestand) aan wilt leveren, gebruik dan gangbare bestandsformaten, zoals Quicktime movie, mpeg 4 of
WMV. Dergelijke bestanden dienen in een hoge kwaliteit aangeleverd te worden, bij voorkeur zonder compressie.
Het bestand dient 25 beelden per seconde te bevatten en exact zolang te duren als aangegeven op uw contract. Bovendien moet het bestand dezelfde pixelafmetingen hebben als stilstaand materiaal (zie boven).
Let op! Geluid is niet mogelijk!
Aandachtspunten voor de verschillende programma’s
Algemeen
- Werk in RGB-modus! Dit is namelijk geen drukwerk. Indien u toch CMYK gebruikt, kunnen de kleuren in de commercial afwijken van uw kleuren!
- Geef alle bestanden een extensie mee, bijvoorbeeld: EPS, TIF, JPG.
- Gebruik in de benaming geen vreemde karakters, zoals: #, @, “ enz.
Adobe Illustrator
- Vermijd het gebruik van geïmporteerde bestanden. Lever deze mee als ze toch nodig zijn!
- Zet tekst bij voorkeur om in lettercontouren.
Adobe Photoshop
- Gebruik uitsluitend EPS, TIFF, PSD of JPG (hoogste kwaliteit)
Los aangeleverd beeldmateriaal
Op een formaat van 16 x 9 cm dient de resolutie 300 ppi te zijn.
Aanlevering fonts
- Lever altijd de gebruikte lettertypen aan. Ook als u tekst in lettercontouren hebt omgezet. Zo kunnen we later eventuele correcties uitvoeren.
Kunt u het lettertype niet aanleveren? Geef dan de naam van het lettertype door. Wanneer wij dit lettertype niet hebben, gebruiken we een ander lettertype dat qua stijl het best overeenkomt. - Per lettertype een complete lettermap aanleveren.
- Controleer of alle gebruikte fonts zijn meegeleverd
Aanleveren van digitaal materiaal
- Aanleveren per e-mail heeft onze voorkeur.
- De te versturen e-mail mag niet groter zijn dan 10 Mb. U kunt daarbij een Pdf-bestand aanleveren zodat wij kunnen controleren of er niets ontbreekt. U kunt bestanden mailen naar traffic@cinefox.nl.
- Wanneer uw bestanden groter zijn dan 10 Mb kunt u deze versturen via WeTransfer: http://cinefox.wetransfer.com.
- U kunt aanleveren op de volgende media: CD-rom, DVD-rom (uitsluitend data), alle soorten memory cards, USB-stick.
Vermeld altijd uw klantnaam en/of kenmerk! - DVD-Video (de “ouderwetse” DVD) is kwalitatief ongeschikt om te gebruiken als beeldvullend materiaal. Gebruik deze enkel voor inzetjes!
Aanlevering van analoog materiaal
Wanneer u geen digitaal materiaal aan kunt leveren, vragen wij u om ons analoog materiaal toe te sturen. Wij gaan uit van duidelijk en leesbaar materiaal. Denk hierbij aan een vel briefpapier op A4 formaat, een visitekaartje of full colour foldermateriaal. Ander materiaal is meestal onvoldoende. Bij twijfel kunt u contact met ons opnemen.
- Fotoafdrukken: glanzend van het formaat 13 x 18 cm. De foto’s mogen niet beschadigd of gevouwen zijn en moeten vrij zijn van vingerafdrukken en stof! Gebruik geen paperclips, nietjes en dergelijke om afdrukken in de foto te voorkomen
Controle van onze kant
Als bij de ingangscontrole of op een later tijdstip blijkt dat er onvolkomenheden zijn zullen wij contact met u opnemen. Hiervoor is het belangrijk dat wij weten wie we kunnen bereiken om snel te kunnen handelen. Dit geldt ook voor contact met reclamebureaus.
Graag de klantnaam vermelden en de contactpersoon voor het reclamebureau.